הכוכבים הנודדים PA CHAI מורחב
טכניקת הPA CHAI נחשבתכמעט לבטלה מהעולם ,למעט מספר מאסטרים כמעט כל המאסטרים הסינים היושבים במערב או פועלים במערב לא משתמשים בה חלקם אפילו דוחים אותה בהסתמך על ספר שנכתב על השיטה לפני כשלוש מאות שנים בשם " לרמות את הברברים " ספר זה עוסק בטכניקה הזאת של שינוי הקווים בטריאגרמה של כל אדם על פי שנת הלידה שלו למציאת ארבעה מיקומים וכיוונים חיוביים וארבעה כיוונים ומיקומים שליליים,אבל ישנם לפחות 4 טקסטים רציניים ומורכבים שמכילים ידע רב ושימושי , אבל רק מעטים יודעים אותו , במאלזיה הטכניקה הבסיסית ( YAP CHENG HAI , LILIAN TO , JOEY YAP ) מאוד פופולארית , בספרי השלישי( זהר אהליאב ובוריס אברמוביץ ) " ספר הנוסחאות המלא חלק א' " שיצא לאור לפני כשנה וחצי , יש פרק שמתחיל בעמוד 85 שלראשונה בעולם המערבי מפרסם את הנוסחה המלאה של הטכניקה הזאת, המכילה את השיטה המורחבת המורכבת מכוכבים נודדים WANDERING STARS בניגוד לכוכבים מעופפים של ה- XUAN KONG. הטכניקה המורכבת הזאת יעילה בכל אותם מקרים שעידן הבית לא ידוע, נתקלתי כבר מספר פעמים במצב של בדיקת בתים ישנים ביפו, באר שבע , ירושלים , צפת וחיפה שגיל הבית לא ידוע . מדובר בבתים ערביים שנבנו במאה ה-19 ותחילת המאה – 20 ובעליהם הנוכחיים לא יכולים לקבוע את גילם בוודאות , כך שאי אפשר להתאים להם מפת כוכבים מעופפים. הטכניקה המורכבת והמלאה של ה- PA CHAI , היא הרבה יותר קשה לפיענוח מאשר טכניקת הכוכבים המעופפים.גם אי אפשר לערבב בין שתי הטכניקות, כל אחת היא עולם מלא בפני עצמה. הפעילות של הכוכבים המעופפים היא מיידית ועכשווית ואילו הפעילות של הכוכבים הנודדים היא יותר איטית ויותר ארוכת טווח.מה שנותר מהטכניקה המאוד מורכבת של הכוכבים המעופפים זה רק ה- MING GUA . קביעת כיוונים חיובים ושליליים על פי טריאגרמת הלידה. כיום יש שוב לידה מחודשת לטכניקה המלאה , שחלקים ממנה מובאים בכתבה הזאת.
על פי נוסחה זו המחלקת את 8 הכיוונים לכיווני מזרח ומערב ובהתאם לכך על פי ה- MING GUA של האדם כאמור לכל אדם 8 כיוונים .
הטבלה הבאה מסכמת זאת :
איכות
|
כמות
|
יסוד
|
מספר סידורי
|
שם בסינית
|
כוכב
|
קוטביות
|
ויטליות , הצלחה ושפע
|
90+
|
עץ +
|
1
|
SHENG QI
|
GREEDY WOLF
|
YANG
|
בריאות
|
80+
|
אדמה+
|
2
|
TIAN YI
|
HUGE DOOR
|
YANG
|
אריכות ימים,
רומנטיקה,שפע
|
70+
|
מתכת+
|
6
|
NIEN YIN
|
MILITARY ARTS
|
YANG
|
יציבות, שלוה, הרמוניה.
|
60+
|
עץ -
|
8 ו- 9
|
FU WEI
|
LEFT&RIGHT ASSISTANTS
|
YIN
|
טרדות ותקלות
|
60 -
|
אדמה-
|
3
|
HO HAI
|
REWARDS
|
YIN
|
חמשת הרוחות
|
70 -
|
אש-
|
5
|
WU WEI
|
CHASTITY
|
YIN
|
ששת השדים
|
80 -
|
מים+
|
4
|
LIU SHA
|
LITERARY ARTS
|
YANG
|
חידלון , סוף
|
90 -
|
מתכת-
|
7
|
JUE MENG
|
BROKEN SOLDIER
|
YIN
|
השימוש המלא בנוסחה יעיל בכל אותם מקרים שהיועץ לא מסוגל לזהות את עידן המבנה ובכך לא יכול לקבוע מפת כוכבים מעופפים מדויקת. בעוד שהנוסחה המופיעה בספר שבוריס ואני כתבנו , מורכבת יותר ומיועדת לאנשי מקצוע בתחום , הנוסחה שאני כותב עליה במאמר הזה , יותר קלה ליישום .
הטקסט החשוב בטכניקה הזאת מקורו בספר שנכתב במאה ה- 18 בשם "המראה הממורקת" ספר זה הוא העתק של ספר מקורי שנכתב על נזיר טאואיסטי בשם ROU GUAN ,
בספר הזה נכתבו הכללים לשיטה , על פי כללים אלה כל אחד מהכוכבים האלה מרגיש בטוב בסקטורים שתומכים או מזינים אותו,
כך יוצא ש"זאב חמדן " שהוא יסוד העץ יאנג יתפקד טוב יותר בסקטורים צפון ( מים ) , מזרח ( עץ ) ודרום מזרח ( עץ ) לעומת זאת בצפון מערב ( מתכת ) ומערב( מתכת ) הוא מתקשה לפעול . " דלת גדולה " יתפקד טוב בדרום מערב ( אדמה ) וצפון מזרח ( אדמה ) , בדרום ( אש ) במערב ( מתכת ) ובצפון מערב ( מתכת ) .
הכלל הוא : אם הארמון מזין את הכוכב או הכוכב מזין את הארמון , הכוכב החיובי במהותו נשאר חיובי והארמון נשאר חיובי .אם כוכב שלילי נכנס לסקטור שתומך בו או שהוא תומך בסקטור , אז הארמון הופך לשלילי.
ספר נוסף בשם " הכוכב המוזהב " הביא עוד מידע בנוגע לטכניקה הזאת, ספר זה שנכתב במאה ה-18 , הוא סיכום של ספר עתיק שנכתב בשנת 632 לפני הספירה שנכתב בידי נזיר משושלת TANG . בטקסט העתיק הזה נרשם :
" זאב חמדן " שוכן בצפון , בעלי הבית יתעשרו והבן הבכור ( לא האמצעי ) יתחזק .
" דלת גדולה " שוכן בדרום ,הצאצאים יהיו מוצלחים ומשגשגים.הבן האמצעי יתחזק .
"אומנויות לחימה " שוכן בדרום מערב או צפון מזרח יביא למזל לבן הקטן .הבן האמצעי מתפנק יתר על המידה.
" זאב חמדן " במערב או בצפון מערב- הבן הבכור ימות.או רכוש רב שאף אחד לא יודע לנהל אותו בתוך המשפחה .
"דלת גדולה " ו"גמול " במזרח– המשפחה תאבד מנכסיה
"דלת גדולה " בדרום מזרח – אם הבית תיפגע.
וכך הלאה והלאה והלאה , עם פירוט מלא של עשרות אפשרויות לכל האפשרויות הקיימות של אינטראקציה בין
כוכב לארמון.
בשנות התשעים יצא לאור ספר חדש בהונג קונג שמחברו באי המניג סיכם את הנושא של ה- PA CHAI , בצורה פשוטה , נהירה וקליטה.
הוא קבע כללים ברורים הכלל החשוב ביותר : כל כוכב יוצר אינטראקציה עם היסוד של הארמון בו הוא נמצא על פי הכללים הפשוטים של ה- WU XING .אבל הוא הוסיף חידוש לנושא , כוכב חיובי בארמון תומך או מזין יהיה יותר חיובי, אבל כוכב שלילי שנכנס לארמון שתומך או מזין אותו , הופך להיות יותר שלילי. כוכב שלילי שנכנס לארמון חיובי , הוא עדיין שלילי , אבל נחלש בהרבה, כלומר הרעיון החדש שלו זה שכוחו של הארמו יותר גדול מכוחו של הכוכב. בנוסף הוא קבע שכוכב חיובי תמיד נשאר חיובי וכוכב שלילי תמיד נשאר שלילי, הארמון פועל עליהם כמו DIMMER .
לפני כמה שנים יצא ספר חדש בתחום בטאיוואן שנכתב על ידי הואנג יי פה שנכתב בסגנון העתיק ובו הוא מוסיף נדבך נוסף בתחום , בספר נטען שכאשר כוכב שלילי מגיע לארמון חיובי הוא מתרכך , בדומה לאדם חסר תרבות המגיע למקום שבו כל האנשים תרבותיים וכדי להתאים עצמו לרוב הוא מסגל את מידותיהם.
הספר האחרון בתחום נכתב על ידי מאסטר נוסף מטאיוואן" שיה מינג רוי " הוא הוסיף עוד נדבך לתחום בהתייחסות מיוחדת לאיכות הין והיאנג של הכוכבים והארמונות, לפי תפיסתו יש להתחשב מאוד באיכות הין והיאנג של הכוכב והארמון כאשר עושים ניתוח
למבנה . כאשר כוכב וארמון שניהם יאנג או שניהם ין המצב מכונה " הארמון והכוכב הולכים באותו הנתיב ". אבל כאשר הם הפוכים האחד ין והאחד יאנג , נוצרת אינטראקציה בעייתית בין השניים, שיש לה השלכות על הדיירים.
לדוגמא : כאשר לאדם מסוים יש את ה- SHENG QI ( עץ + ) במערב ( מתכת ) נוצר מצב שלילי המכונה " כוכב נוגד ארמון " , מצב זה ברור ומבהיר מדוע אדם מקבוצת טיפוסי המזרח מן הראוי שיתגורר בבית כזה , כדי שלא ייווצר מצב של CLASH בין הכוכבים הנודדים לבין הארמונות בו הם נמצאים.
המצב מורכב הרבה יותר כאשר לוקחים בחשבון את הטריאגרמה של המבנה על פי העורף ובודקים את הארמונות על פי ה- PA CHAI.
מקבלים מצב מורכב המכיל את הארמונות לפי טיפוס המבנה ואת הארמונות על פי טיפוס האדם.
לדוגמא: בית מטיפוס GEN שחזיתו דרום מערב עם דלת ב- SHENG QI שזה הדרום מערב שלו, הכוכב של ה- SHENG QI הוא עץ + הארמון של דרום מערב הוא אדמה - , זה מצבה שלילי של מפגש בין YIN ל- YANG . התיקון במקרה כזה יהיה להציב את " פה האש " קרי התנור והכיריים לכיוון של QIAN מכיוון שכיוון זה הוא כיוון ה- TIAN YI של מבנה מטיפוס GEN.
כולם מסכימים לכך שיש גם מימד של זמן לכל אחד מהכוכבים הנודדים, כל אחד מהכוכבים מתחזק ונחלש בחודשים ושנים שונות.
לדוגמא : הכוכב SHENG QI זאב חמדן מיסוד העץ פעיל וחזק בחודשים ושנים של HAI חזיר , MAO ארנבת , WEI כבשה ובשנים ובחודשים שגזע השנה או החודש הוא עץ + JIA או עץ – YI . וכך הלאה לגבי שאר הכוכבים.
סיכום : שלושת הפרמטרים הראשונים נלקחים בחשבון
1) מערכת היחסים על פי האלמנטים בין הכוכב לסקטור
2) מערכת היחסים בין הכוכב לסקטור על פי האיכות שלהם YIN או YANG .
3) מימד הזמן , חלק מהכוכבים פעילים יותר בשנים וחודשים מסוימים וכנ"ל גם ההיפך הוא הנכון.
4) איכות הכוכבים ביחס לסקטור , כוכב יותר חזק מסקטור לכן הוא רק יכול לאבד מכוחו אבל כוכב חיובי לא נהיה שלילי ולהיפך בהתאם לסקטור .
5) כוכב חיובי בסקטור חיובי מאוד חיובי וכוכב שלילי בסקטור שלילי מאוד שלילי.
6) עדיף מצב שהכוכב שלוט בסקטור ולא הסקטור בכוכב .
7) ניתן לבצע תיקון על ידי מיקום תנור/כיריים , חלונות ופתחים.
דוגמא: מבנה שחזיתו צפון עידן הוא בעל הטריאגרמה LI
JUE MENG
90 -
|
LIU SHA
80 -
|
WU WEI
70 -
|
HO HAI
60 -
|
FU WEI
60 +
עץ -
|
NIAN YI
70 +
מתכת +
|
TIAN YI
80 +
אדמה +
|
SHENG QI
90+
עץ +
|
טריאגרמת המבנה
|
|
|
|
|
דרום
|
צפון
|
דרום מזרח
|
מזרח
|
|
|
|
|
|
איכות
|
איכות
|
איכות
|
איכות
|
|
|
|
|
|
חיובית
כוכב נודד
ין בסקטור ין
|
חיובית
כוכב נודד יאנג בסקטור
ין
|
שלילית, כוכב נודד יאנג
בסקטור
ין
|
חיובית , כוכב נודד יאנג בסקטור יאנג
|
|
|
|
|
|
מעגל אלמנטים
|
מעגל אלמנטים
|
מעגל אלמנטים
|
מעגל אלמנטים
|
|
|
|
|
|
חיובי ,
כוכב עץ בסקטור אש
|
חיובי , כוכב מתכת בסקטור מים
|
שלילי, כוכב אדמה בסקטור עץ
|
חיובי
כוכב עץ בסקטור עץ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|