פנג שואי  
ומטפיסיקה סינית

זהר אהליאב
OHOLIAV ZOHAR
 

                                   

 


 

קורס צבעים מלא 30 עמודים  |  סדנת ה- ZI WEI האחרונה לשנת תש"ע  |  
בית במושב במרכז הארץ- אסכולת הנוף והצורה  
FORM SCHOOL הוא המרכיב הראשון בבניית מבנה כלשהו, החוקים של האסכולה הזאת הנשענים על טאואיזם וזרימת חמשת האלמנטים קובעים את סדר היום בכל מבנה הרבה לפני אסכולת הכוכבים המעופפים. עבודה נכונה משלבת בין השניים .
נתבקשתי לייעץ לבית ענק שנבנה באחד המושבים בארץ, בית בשטח בנוי של 1 דונם ( כן, 1000 מ"ר )  שיושב על חלקת אדמה בגודל של 20 דונמים. בשטח העצום הזה יש מיקום לבריכת שחיה גדולה ( חצי אולימפית ) וכן גן חיות פרטי ועוד אי אלו הפתעות הלקוחות מסרט בלהות הוליוודי . זה ללא ספק פרויקט מגלומאני . אבל רצונו של אדם, כבודו !
בעלי הבית  נקלעו לקשיים עוד במהלך בנייתו וביקשו את עצתי ועזרתי ,
לא היה צורך בכלל להיעזר במפת כוכבים מעופפים ובנוסחאות מים כדי להבין את הקשיים שהבית עורר בקרב בעליו, אין זה משנה כעת אם הבית עצמו מייצר את הקשיים או רק מסמל אותם , התפיסה הסינית גורסת שחומר ( הבית עצמו ) אנרגיה ( קארמה , גורל, רעיון ) הם מצבי צבירה שונים של אותו הדבר, הבית מייצג את תפיסת החיים של בעליו, לא האסתטיקה ועיצוב הפנים עושים אותו למבורך , אלא פרופורציות נכונות, חלוקה נכונה של חללים , QI DISTRIBUTION נכון ועוד. אין כל קשר בין תפיסת ההרמוניה המערבית לפנג שואי. לכן ניתן לבדוק כל מבנה , ראשית על פי כללי היסוד של התורה ולאחר מכן להיעזר בכל הטכניקות והנוסחאות.  
בדקתי את המבנה הענק הזה 3 פעמים , כדי לחוש ולהתחבר אליו ורק אז הבנתי את מכלול הבעיות שהוא מייצר ואת הפיתרון הנכון והאפשרי למבנה הזה. התלבטתי רבות לגבי עידן הבית , האם ללכת לפי תפיסת MOVE IN DATE או לפי CONSTRUCTION DATE . לפי התפיסה הראשונה הבית משתייך לעידן 7 לפי התפיסה השנייה הוא שייך לעידן 8. על פי עניות דעתי הוא שייך לעידן 7 . בעל הבית עבר להתגורר במבנה עוד בזמן מהלך בנייתו , מכיוון שזה בית כל כך גדול שתהליך הקמתו אורך כבר 4 שנים, במהלך שהייתו במקום , גרו בו גם כמה מבני משפחתו , וכן פועלים ועובדים שונים, מערכות החשמל והמים הופעלו כבר לאחר בניית חדר השינה של בעל הבית, שאר התוספות ( 14 חדרים, אולמות וכו' ) נבנו בהמשך.
הנה סיכום הממצאים הראשוניים הבעייתיים של המבנה הזה :
 
 
 
 
  1. הבית עצמו על כל 1000 המ"ר הרבועים שלו יושב על חלקת אדמה ענקית, אבל הוא ממוקם אך ורק בפינה המזרחית של המגרש ( היתרי בנייה , חוקי בנייה ) ונראה כלא פרופורציוני ביחס למגרש כולו.
 
2. בכניסה למבנה עצמו ,יש אכסדרה עצומה  בנויה כחצי עיגול ( יסוד המתכת ) הנתמכת  על ידי עמודי ענק.
זה מזכיר במידת מה את הכניסה לבית הלבן בווישנגטון . למבנים פרטיים וציבוריים שפונים לכיוון צפון מזרח 2 מעידן 7  , יסוד המתכת אינו רצוי בגלל שהוא מחזק בגדול את כפולת הכוכב 7 הנמצאת בכניסה למבנה .  וכידוע עבר זמנו של כוכב 7 והוא כעת כוכב שלילי .
 
 
 
3. הבדלי הגובה בין רחבת הכניסה  ( מבואה חיצונית – MING TANG ) לבין הקרקע הוא גבוה במיוחד ומגיע במקומות מסוימים ל 1.5 מטרים. מפל מים גדול ממלא את כל האכסדרה הזאת , מראה שאמור להיות מרהיב ומיוחד, אבל מים זורמים בכמות כזאת בכניסה למבנה שצירוף הכוכבים בו הוא 7 מים ו- 7 הר מיותר לחלוטין, כי הוא מפעיל את כוכב 7 בצורתו השלילית ביותר ( בוגדנות, גניבות, רמייה, אובדן , הרעלות מזון וכו' ) , פרט מעניין הוא שבעל הבית טרח באוזניי , מספר פעמים, את חוויות הרמייה והבוגדנות שהוא עבר בשנתיים האחרונות.
 
4. כשפותחים את דלת הכניסה הראשית למצודה הזאת, אי אפשר שלא להבחין בגרם מדרגות גדול שנמצא ממש מול דלת הכניסה ( ROBBING QI ) , לגבי רמת הסיכונים של מיקום מדרגות מול הכניסה יש ויכוחים רבים, אני משתייך לבית שמאי ונוהג להחמיר, בעיקר לנוכח העובדה שראיתי כבר כל כך הרבה מקרים שנגמרו באסון. גרם מדרגות מול דלת כניסה יכול לגרום לבעיות פיננסיות או בריאותיות במידה והוא קרוב לכניסה . גרם מדרגות כזה , יוצר ואקום בקומת הכניסה ומרוקן אותה חלקית מצ'י מגנטי שנחוץ לחיים תקינים, גרם מדרגות כזה הוא מסוכן במידה והוא מנותק מהקירות , במידה ויש לו קיר תומך באחד צדדיו , הוא הרבה פחות בעייתי.   
 
   .5 שמסתכלים על הבית מצד דרום מזרח מבחינים במשולשי ענק המשתייכים ליסוד האש, משולשים אלא נמצאים במעגל שליטה עם יסוד המתכת בחזית, זה גם צורם לעין , כי מדובר בשני סגנונות מאוד שונים זה מזה, החזית משדרת רשמיות , עוצמה וכוחניות של מבנים ציבוריים , בעוד שהמשולשים המאפיינים את הצד הדרום מזרחי של המבנה מזכירים חוות סוסים מפוארת בטקסס, כל סגנון שלעצמו ראוי , אבל השילוב של שניהם ביחד , בעייתי לבית וליושביו. אש ומתכת בעייתיים כשילוב אדריכלי באסכולת הנוף והצורה. צריך יסוד שלישי שמגשר ביניהם.       
 
6. החלוקה הפנימית בתוך המבנה לוקה בחסר , אין רצף ואין זרימה נכונה של QI , אין מעבר נכון בין חלקי הבית, מקומות שאמורים להיות רחבים יחסית , נעשים צרים יותר ויותר, חדרים שנראים כאילו הם מובילים לסוויטות המכילות אמבט , מרפסת וכו' מתגלות כחדרים בודדים ולהיפך, יש תחושה שהבית הזה הוא לבירינט ענק שמחכה שיגאלו אותו ושיאפשרו לצ'י שבו לנוע בסדר מסוים. זה מבנה אניגמאטי שמדהים כל פעם מחדש בגלל הסמליות שלו ובגלל הגדלים שבו.
לייבסיטי - בניית אתרים