פנג שואי  
ומטפיסיקה סינית

זהר אהליאב
OHOLIAV ZOHAR
 

                                   

 


 

קורס צבעים מלא 30 עמודים  |  סדנת ה- ZI WEI האחרונה לשנת תש"ע  |  
דף הבית >> מאמרים 2006-2008 >> פרוטוקול עבודה בפנג שואי למקצוענים בלבד
 
 
 
          
פרוטוקול עבודה בפנג שואי למקצוענים בלבד
פנג שואי לא עוסק בעיצוב פנים.
 פנג שואי לא עוסק בהרמוניה.
פנג שואי לא עוסק ביופי ואסתטיקה.
פנג שואי גם לא עוסק בסדר וארגון.
הפנג שואי הוא גיאומנסיה
פנג שואי עוסק אך ורק במניפולציה של  צ'י לפי מדדים אמפיריים שהם תוצר של התבוננות ארוכת שנים בהתנהלות הצ'י על פני האדמה.
סימבולים ( ברווזי מנדרין ,פסלים ופיסלונים , קריסטלים, דגים, פרסות סוס , חמסות, תמונות, ציורים ואיורים ) אין קשר ישיר לפנג שואי אותנטי מסורתי , הם נחוצים וחשובים ביותר אבל  הם משפיעים על מזל האדם בלבד ולא על הפנג שואי שהוא מזל האדמה ! הם משפיעים על מזל האדם ( הם נועדו להגן , להתמיר ולצור אקלים פנימי הרמוני ). תמונות הרמוניות יוצרות אווירה הרמונית אבל הם לא יכולות להשפיע על גורל האדם,תמונה או סמבול לא יכולים להביא זוגיות ורומנטיקה לחיים של בן אדם במידה והפנג שואי שלו גרוע,  הכוכבים המעופפים והסוגים האחרים של הצ'י האלקטרומגנטי כן יכולים להשפיע לחיוב או לשלילה על הגורל!  הסמלים , האביזרים והחפצים  לא יכולים להשפיע על תנועת הכוכבים ועל עוצמתם , הם משפיעים על האדם בלבד , פנג שואי זה YIN ו- YANG וחמשת הפאזות  מה שמוכר בעברית בשם חמשת היסודות.
פנג שואי מושפע מצורות וכיוונים , חללים , נפחים , עומס  וסידור נכון של המבנה על חלליו השונים, פנג שואי מושפע ומשפיע על פעילות אקטיבית או חוסר פעילות במרחב ובמיקום נבדק. פנג שואי מושפע משבילים , דרכי גישה, נהרות , פנג שואי מושפע מאקלים.אבל אנו חיים בעידן שחזות היא הפרמטר החשוב ביותר בחיים אצל מרבית האנשים , מרבית האנשים מוכנים להשקיע הון בביגוד , בתכשיטים, בניתוחים קוסמטיים ופלסטיים , במכונית ומוצרי חשמל יוקרתיים ובמותגים שונים כדי להרגיש שייכות , אבל מרביתם לא ישקיעו שקל בהתפתחות אישית , ורוחנית ,אי לכך אנשים אלה שופטים את המטפיסיקה הסינית בפרמטרים חומריים וארציים בלבד כמו סמלים מסוימים, תמונות , מיקום הספה , האיסור לישון מול הדלת , פעמוני רוח , במבוקים , מפלי מים לשפע וכו' ומפספסים את העיקר , הפנג שואי עוסק באנרגיות הבלתי מוחשיות THE INTANGIBLE FORCES ולא באנרגיות המוחשיות FORCESTHE TANGIBLE, הבעיה נוצרת שיש הרבה יועצים ומורים  שחושבים שסמלים ופסלונים  זה פנג שואי,  חלק גדול מהיועצים האלה מתעסקים בפן החזותי יותר מאשר בפן הלא חזותי של המבנה ומפספסים את העיקר . המאסטרים הסיניים הפועלים במערב ובמזרח והנותנים יעוץ לעסקים ולמבנים פרטיים , בודקים את המקום מבחוץ ומבפנים ולא מתייחסים כלל לעיצוב ולסימבוליקה מבחוץ ומבפנים , הם לא מקדישים בכלל זמן לסגנון , לריהוט , לצבעים ולצורות , אלא אך ורק לזרימת הצ'י מהחוץ אל הפנים וכיצד הוא מתפזר בתוך המבנה על חלליו השונים. זו מהות הפנג שואי השאר שייך למזל האדם ולמזל השמיים שלו.
 
מה זה פנג שואי אמיתי ?
חלק זה מיועד לרציניים בתחום והוא אך ורק  פנג שואי טהור !!!
שלבים בייעוץ פנג שואי !
 
שלב 1
קביעת חזית המבנה
הקריטריונים :  ARMCHAIR , WATER & DRAGON , MING TANG  , TIGER VS DRAGON .  EARTH QI , HUMAN QI , HEAVAN QI .
TIGER VS DRAGON – מערכת היחסים בין הנמר לדרקון בפני השטח .
ARMCHAIR - המבנה האידיאלי של פני השטח ( עמק כדוגמת TOSCANY , עמק יזרעאל ועד מיושם גם ברמה העירונית )
WATER & DRAGON - זרימת הצ'י בשטח והמקום בו הוא נעצר .
MING TANG - המבואה המוארת שאוספת את ה- QI + WATER & DRAGON.
EARTH QI   - כביש, שביל המוביל את ה- QI   אל המבנה .
HUMAN QI   - הפתח העיקרי דרכו נכנס ה- QI למבנה ( דלת כניסה ראשית למבנה ) ( הפה )
 HEAVEN QI – הפתחים הגדולים כמו חלונות במבנה. ( העיניים ) .
YANG VS YIN   - המקום בו מתרחשת פעילות YANG   רלבנטית .
TOPOGRAPHY - צורת זרימת הצ'י על פני הקרקע בהתאם לגובהו . האנרגיה נעה מהגבוה אל הנמוך. גבוה מסמל עורף , נמוך מסמל חזית. פרמטר זה אינו חשוב בסביבה אורבאנית כפי שהוא חשוב בסביבה כפרית, בערים כמו ירושלים , חיפה וגבעתיים יש חשיבות גדולה יותר לפני השטח מאשר ערים כמו תל אביב , אשדוד והרצליה.  
 
הערה : יש חשיבות גדולה ביותר לדלת הכניסה הראשית למבנה , מכיוון שהצ'י שמזין את המבנה מגיעה מהפה ( דלת ) ולא מהעיניים ( חלונות ופתחים כמו סלון ) כך שבפועל לקיחת החזית על פי סלון אינה נכונה ואינה מדויקת במרבית המקרים. הבית או המבנה מתפקד כמו פנים של האדם, התזונה מגיעה מהפה ( דלת ) ולא מהעיניים (פתח הסלון). במבנים בעלי קומות , דלת הכניסה ( HUMAN QI ) הראשית למבנה + כביש או שביל הגישה והכנסה למבנה ( EARTH QI  ) קובעים את החזית, כך שגם הדירות העורפיות מקבלות את אותה החזית כמו הדירות החזיתיות . לדירות עורפיות יש חזית שנלקחת בחשבון בקביעת ציר הפעולה של המבנה , רק במידה ויש MING TANG בחלק העורפי של המבנה + דלת כניסה אחורית.   
 
שלב 2 
קביעת מרכז המבנה TAI JI
  במדידה של מבנים יש לעמוד תמיד עם הפנים אל המבנה ולא עם הגב אל המבנה.
 
קביעת ה- TAI JI  במבנה קיים :
 היא קלה יחסית , מכיוון שיש נקודות התייחסות , הכלל קובע שהעורף והחזית תמיד צריכים להיות מקבילים זה לזה , במידה וקו החזית אינו מקביל לקו העורף , יש להעלות אנך מקו העורף אל קו החזית , המעלה המנוגדת ב – 180 מעלות למעלת העורף היא מעלת החזית. ישנן טכניקות שונות למציאת חזית המבנה , האחת היא להפוך את המבנה למרובע ( מלבן או ריבוע ) להעבר אלכסונים ולקבל את נקודת האמצע.
טכניקה אחרת , יפנית במקורה גורסת שיש להדביק את תרשים המבנה על קרטון ביצוע , לחתוך במדויק עם מספריים ואז למצוא את נקודת האמצע של המבנה על ידי נעיצת סיכה או מחט בתרשים בסביבת האמצע המשוער , אז יש להחזיק את הסיכה באופן שיאפשר לתרשים להישאר במצב אופקי, נקודת האמצע בטכניקה זו היא נקודת שיווי המשקל של התרשים.
אפשרות נוספת היא בעזרת תוכנות שונות, התוכנה של www.fourpillars.netמאפשרת למצוא את ה- TAI JI       על ידי סריקת תרשים המבנה ובעזרת התוכנה למצוא את המרכז המדויק .
 
 
 
קביעת ה- TAI JI   בשטח לא בנוי : זה נושא לסופר מקצוענים בלבד מכיוון שהוא עוסק בתחום מאוד צר ומקצועי ששייך לשתי אסכולות.
במקרה שמדובר ברכישת קרקע לבניה או בהחלטה איזה בית או דירה לבחור מתוך שורה של בתים/קוטג'ים/דירות שלכולם יש אותה חזית עם אותה מפת כוכבים מעופפים , אבל כל מבנה רואה פני שטח אחרים מתוך ה- TAI JI  הפרטי שלו ,יש להשתמש בנוסחאות הבאות.
 
 
,הנוסחאות משתייכות לשתי אסכולות ,  אחת היא אסכולת ה-SAN HE העוסקת בפני השטח ללא התייחסות למימד הזמן     והשנייה היא אסכולת ה- SAN YUAN אסכולה מיסודו של MASTER CHIANG TAI  העוסקת בהשפעות מימד הזמן ובתוך האסכולה הזאת יש ענף בשם   – XUAN KONG DA GUA , ( אחד מתחומי  התמחות שלי ושל בוריס אברמוביץ שהוצאנו לאור תוכנה) .
שתי האסכולות משלבות את 3 הטבעות החשובות ביותר , טבעת האדמה המכילה 24 הרים נקבעים על פי הצפון המגנטי של כדור הארץ   , טבעת האדם המכילה 24 הרים הנקבעים על פי כוכב הצפון פולאריס , כל הר בטבעת זו נמצא 7.5 מעלות ימינה לטבעת האדמה, וטבעת השמיים , טבעת השמיים המכילה 24 הרים הנקבעים על פי מסלול השמש ונמצאת 7.5 מעלות שמאלה לטבעת האדמה.
ב- XKDG יש נוסחה מסוימת המבוססת על הקונסטלציה ORSA MAJOR ו- 9 הכוכבים שהיא מכילה. נוסחה זו מכילה 4 פרמטרים ( חזית , עורף, דרקון ומים ) שצריכים להיות תמיד במערכת יחסים ייחודית , כל ה- 4 צריכים להשתייך לעידן הנוכחי 8 , החזית והמים צריכים לצור צירוף HE TU , העורף והדרקון צריכים אף הם לצור צירוף HE TU . ( לפני כשנה וחצי עשיתי כתבה באתר על מחלבת גד באזור התעשייה של חולון/בת ים שהמיקום שלה עונה על תנאי הנוסחה , נדיר אבל אפשרי ) . נוסחה זו באה בשילוב עם אסכולת הכוכבים המעופפים .
 
 
במידה ורוצים להשתמש בנוסחאות SAN HE לקביעת מרכז המבנה בשטח על ידי הצבתו במיקום נכון בתוך המגרש ניתן להשתמש במספר נוסחאות , החשובה שבהם היא נוסחת PURE YIN & PURE YANG ( המופיעה גם בספר הנוסחאות השלם שבוריס אברמוביץ ואני כתבנו ) . נוסחה זו קובעת בדיוק של 15 מעלות את ציר החזית והעורף האידיאליים למבנה ביחס למגרש עליו הוא ניצב. מרבית נוסחאות של אסכולת ה- SAN HE   מבוססות על נוסחת ה- NA JIA שהיא עוסקת בייחוס 8 טריאגרמות ל – 24 הרים.
 
במידה ובפני השטח יש אלמנטים בולטים כמו מקור מים זורמים, צומת פעילה קרובה יחסית למבנה או מבנה גדול בולט ניתן להשתמש בנוסחת " הצבת הדרקון " או בשמה הסיני PAI LONG XUE ( מופיעה בספר הנוסחאות השלם שאני ובוריס אברמוביץ כתבנו ) , נוסחה זו מאפשרת הצבה נכונה של המבנה ביחס לאלמנטים בשטח.  
 
נוסחה נוספת דומה המתאימה לקביעת מיקום המבנה בתוך מגרש קיים היא נוסחת " 24 ההרים של טבעת האדם " . נוסחה חזקה  שנוסחה על ידי MASTER LAI PO YEE שעוסקת במערכת היחסים בין אובייקטים בשטח ( עמודי מתח גבוה , אנטנות, צלחות לווין, סלעים גדולים , מגדלי מים , פסלים סביבתיים ועוד ). הנוסחה הזאת שייכת לאסכולת ה- XUAN KONG מכיוון שהיא מבוססת על 9 הכוכבים, כוכבי מים "שמיים" ולא כוכבי מים" אדמה " , אבל היא אינה תלוית זמן .
 
נוסחה נוספת קובעת את החזית האידיאלית של המבנה על פי מה שקיים באופן טבעי או מלאכותי בפני השטח, הרעיון הוא להציב בית עם חזית על פי אחד מ 24 ההרים ביחס לתנאי שטח קיימים ושלא ניתנים לשינוי . הנוסחה נקראת " TAKING IN LETTING OUT " . נוסחה זו קובעת את סוג החזית וההתנהלות הטופוגרפית שבו, לדוגמא : חזית מערב 2 זקוקה תמיד לפני שטח YIN ומערב 3 זקוק לפני שטח YANG  וצריך כמובן למצוא פשרה בין הכוכבים המעופפים של טבעת האדמה לבין הנוסחה הזאת. אבל זו נוסחה מאוד חזקה ואמיתית .  
 
בנוסף קיימות עוד מספר נוסחאות " מים " של טבעת השמיים שעוזרות בבחירה של מגרש או בהצבה נכונה של המבנה בשטח .
הנוסחאות הם : SHAR YELLOW KILLING 8 
DRWWING THE LINE TO CHANG THE EMAGE
SAN HE SHUI FA
 SHUI LONG FAN GUA 8
HUANG QUAN
THREE COMBINATION METHOD
BA SHA
HE TU FRAME  
9 STAR WATER FORMULA 
DRAGON GATE 8 
 
שלב 3
מיקום השער והדלת :
השער למבנה ודלת הכניסה הראשית שלו הם בעלי חשיבות קרדינאלית  מכיוון שהם הפה של המבנה והם מזינים את המבנה ודייריו בצ'י חיובי או שלילי .
יש 3 נוסחאות לצורך זה , החשובה מכולן היא נוסחת הכוכבים המעופפים על פיה דלת הכניסה צריכה להיות בשליטת כוכבי המים 8 , 9 או 1 . במקרים מסוימים 3 ו – 6 רק אם שימושיים .
לקביעת שער מתאים יש להשתמש בנוסחת CASTLE GATE שמתאימה אך ורק לבתים מעידן 8 ( 2004 – 2024 )  וטובה מאוד לעסקים ובתים של אנשים שעושים כסף גדול.
לקביעת דלת כניסה  ב- LIAN ZHEN ניתן להשתמש גם בנוסחת   GHOSTS CARRY TREASURE 5 גם זו נוסחה שמאוד ישימה לעסקים ומבנים פרטיים ואינה תלוית זמן .
נוסחה נוספת המתאימה בעיקר לעסקים היא נוסחת FEI XING STAR ROBBERY 7 שמתאימה אך ורק לעידנה .  
 
שלב 4
מיקום מים נעים במרחב בתוך המבנה ומחוץ לו :
מזרקה , מפל מים , אקווריום צריכים להיות במיקום של כוכבי מים חיוביים בלבד, הכוכבים המתאימים הם 8 מים כוכב העידן, 9 מים כוכב העידן הבא ו 1 מים כוכב הצ'י הרחוק, במקרים מסוימים בלבד ניתן להציב מים נעים במיקום של 3 ו 6 (רק עם שימושיים ורואים בסקטור הסמוך את כוכב המים 8 או 1 ללא מחיצה ) . אבל לקביעת מיקום מדויק ברמה של הקסגרמה ( 5.5 מעלות ) יש צורך להשתמש ב – XUAN KONG DA GUA .
ניתן להשתמש גם בנוסחת ה- SHUI LONG FAN GUA במידה וכוכב המים בסקטור הוא חיובי לקביעת מיקום מתאים לגוף מים נעים בחצר.
ליצירת דרקון מים אמיתי רצוי להשתמש ב- WATER DRAGON FORMULA של YAP CHENG HAI שהיא נוסחת מים טובה ויעילה . הקובעת את כיוון זרימת המים ואת מיקום היציאה שלו .
 
שלב 5
פנים הבית :
אסכולת הכוכבים המעופפים היא המתאימה ביותר לניתוח תיקון וסידור פנימי  של מבנים בשילוב עם אסכולת הנוף והצורה.
השימוש הנכון ביותר הוא בעקרונות ה- YIN   וה- YANG בשילוב עם חמשת האלמנטים, כל השאר זה תוספות שאינן קשורות ישירות לפנג שואי.
לדוגמא : כוכב הר שלילי אפשר להחליש על ידי הגברת ה- YANG בחדר שמשמעו דילולו מבחינת החפצים שבו ובשימוש ביסודות ( צבע , צורה וחומר ) להחלישו . כוכב הר חיובי ניתן לחזק על ידי הגברת ה- YIN  שמשמעו הוספה של חפצים ואביזרים בחדר ושימוש ביסודות ( צבע , צורה וחומר ) כדי לחזקו . כנ"ל לגבי כוכבי המים.
הבעייתיות בשימוש בחמשת האלמנטים לתיקונים , חיזוקים והפעלות , נובעת מהעובדה שכל יסוד משפיע בצורה שונה, כל יסוד מיוצג על ידי צבע , צורה או חומר, אין כיום תמימות דעים בין המאסטרים לגבי מהות הפעולה של כל יסוד , לדוגמא : יסוד האש משפיע הכי חזק בשימוש בצבע אדום, אבל לגבי יסוד המתכת יש חילוקי דעות האם זו הצורה ( עגול ) הצבע ( לבן ) או הצליל . האם ביסוד העץ ההשפעה החזקה ביותר היא הצורה ( מלבן ) , צבע ( ירוק ) או חומר, מרבית המאסטרים הנחשבים והרציניים גורסים שהחומר הוא האחרון בחשיבות בתוך המבנה למעט אולי ביסוד המים , אבל יש לו חשיבות גדולה מחוץ למבנה . הדילמה היא לגבסי הצורה ולגבי הצבע. נכון להיום בדקתי כבר למעלה מ – 1600 מבנים (חלקם ייעוצים אישיים ועסקיים,חלקם בתים של חברים, ידידים ומכרים מרביתם בדיקת  מבנים לצורכי מחקר וכתיבה ומבנים המון בתים ודירות  של תלמידים , הרבה מבנים כעזרה לתלמידים ויועצים בראשית ובהמשך דרכם בתחום ) ונוכחתי לדעת שאין כמעט משמעות ברמה העסקית לחמשת האלמנטים אלא רק ל- YIN  ו- YANG , ראיתי חנויות , בוטיקים המשדרים הי טק , מודרניזם ומינימליזם עם צורות וצבעים שכביכול מנוגדים למפת הכוכבים המעופפים ומצליחים נפלא ונהדר וראיתי עסקים לא מעטים שחלקם עוצבו על פי חוקי הפנג שואי ( חמשת האלמנטים ) ונכשלו בגלל חוסר הבנה של הנושא.
הנוסחאות הבאות הן בגדר המלצה בלבד ומתאימות רק ליועצים בכירים !
למתקדמים בתחום אפשר גם להשתמש בנוסחאות הבאות :
  8 MANSION FLYING STAR FORMULA   .
או בנוסחת WHITE PURPLE ASTROLOGY .
או בנוסחת ה- QMDJ FENG SHUI  .
 
רשימת יועצים בעלי ידע נרחב ביותר בפנג שואי הכולל  :
SAN HE FENG SHUI  + SAN YUAN
FOUR PILLARS OF DESTINY
XUAN KONG DA GUA
QI MEN DUN JIA
 
הם:
בוריס אברמוביץ
זהר אהליאב
שהם וייסמן
שרונה פומס
 יונית לאונר
ג'ורג'יה פרידלנדר
רחל בנימין
אילנה טנג'י
סופי טורבוביץ
 
 
 
 
 
 
 
  
 
    
 
לייבסיטי - בניית אתרים