פנג שואי  
ומטפיסיקה סינית

זהר אהליאב
OHOLIAV ZOHAR
 

                                   

 


 

קורס צבעים מלא 30 עמודים  |  סדנת ה- ZI WEI האחרונה לשנת תש"ע  |  

מדריך לפנג שואי נכון בדירה/בית/משרד 
לפני כשבועיים פגשתי לקוחה באקראי ברחוב,שסיפרה לי בגאווה שחייה השתנו ללא הכר לאחר הייעוץ שנתתי לה,היא התקדמה בצורה משמעותית בתחום העסוק שלה ומעל לכול היא הכירה את גבר חלומותיה וכנראה שהם יינשאו בקרוב.מאחר וזה המקרה  הדומה השני תוך חודש ימים הגעתי להחלטה לשתף את הגולשים העוסקים בתחום ולתת את העקרונות ההנחיות הנכונות בייעוץ פנים דירתי שמתאים גם לבתים פרטיים. בשני המקרים המשמחים האלה השתמשתי רבות בעקרונות 3, 4 ו-7.
אין הוקוס פוקוס בפנג שואי, למרות ששתי הלקוחות הללו אמרו לי שחייהם השתנו לאחר הייעוץ,אני הבנתי שצריך יותר מאשר ייעוץ נכון כדי להביא לשינוי רצוי בחיים. מה שמתרחש בחיי האדם זה שילוב של מזל השמיים ( גורל), מזל האדם( התנהלות ) ומזל האדמה ( פנג שואי).בשני המקרים האלה מדובר בנשים בעלות מודעות עצמית גבוה יחסית, נשים שעושות עבודה עצמית כבר כמה שנים,על כן העבודה אתן היא הרבה יותר נוחה ויש לה תוצאות מהירות יחסית.הסיבה לכך היא שבייעוצים שאני נותן,אני שם דגש גדול על מזל האדם ( התנהלות,מאמץ אישי,ידע,חינוך) ומזל השמיים( תזמון,בחירת מועדים) שמחברים בין משני מושגים מוכרים האחד " בשעה טובה " והשני " משנה מקום משנה מזל".
הצעדים מסודרים כאן בצורה אקראית למעט אם נכתב אחרת.
פנג שואי נכון בעשרה צעדים :
1)    הצעד הראשון מתחיל בהסתכלות והתרשמות מהתוכנית האדריכלית של הדירה/בית. מדובר בהסתכלות שדורשת לא מעט מיומנות וניסיון.בהסתכלות הזאת ניתן להבחין מיידית, האם יש זרימה הרמונית בתוכנית האדריכלית,ניתן לראות היכן האזורים הגדושים והעמוסים והיכן האזורים הזורמים בהרמוניה.חשוב להבין את עקרונות הפרופורציה, הרמוניה וסימטריה. חוסר בהם מייצר חוסר איזון בתחומי החיים השונים.
המרכז( TAI JI ) של הבית/דירה חייב להיות תמיד פנוי ומאוורר מקירות וחדרים.
תוכנית בית עם חלוקה לא נכונה של חללים

כאשר יש איזור גדוש ועמוס לעומת איזור פתוח וזורם חובה לבצע תיקון/שינוי.פעמים רבות אנשים מעדיפים שטח ציבורי ( סלון,חדרי אירוח ומטבח ) מאוד מרווחים,אבל ממעיטים בחשיבות השטח הפרטי ( חדרי שינה) ואז מקבלים מצב של חוסר פרופורציה והרמוניה של שני החלקים ( ציבורי ופרטי) עם השלכות לחיים הפרטיים והמקצועיים של הדרים באותם חדרים.
לפני כמה שנים ביקרתי בבית דו קומתי בגבעתיים בבית הזה התגוררו זוג הורים ו-3 בנים ש"נולדו" בבית הזה ,קומת הכניסה הייתה מרשימה ביותר והכילה גם את חדר השינה של ההורים.קומת הילדים הייתה בעליית גג מעץ,במיקום הקטן הזה שהזכיר את הבית של אנה פרנק באמסטרדם,התגוררו 3 בנים, כל אחד קיבל כוך קטן של 8-9 מ"ר.אבל הקיר המרכזי והחשוב בכל חדר כזה היה אלכסוני כפי שרואים בכל עליות הגג העשויות עץ בארץ ובעולם. 3 הילדים התפתחו פיסית בהתאם,הם צמחו וגבהו פחות מהוריהם, והם נחשבים נמוכים מאוד ביחס לבנים אחרים בני גילם ( 16-22 ). ישנן הוכחות ביולוגיות שכל היצורים החיים מתפתחים ביחס ישיר לתנאי הסביבה והמחיה שלהם, זן מסוים של דגים שאינם מתפתחים באקווריום,גדלים למימדים גדולים כשהם משוחררים בטבע.זנים מסוימים של יונקים מתפתחים ביחס לתנאי מחיה כמו מזון וטרטוריה.כנראה שזה תקף גם לבני אדם. תמיד עדיף שחדרי השינה יהיו מרווחים אפילו על חשבון השטח הציבורי.חשוב להבהיר לנועץ את ההשלכות של חוסר האיזון בין השניים ( ציבורי לעומת פרטי ) בקריירה הארוכה שלי פגשתי מעט בתים/דירות שהייתה התייחסות נאותה ועניינית לחדרי השינה,רק בבתים של אנשי האלפיון העליון יש התייחסות נכונה וחיובית לסקטורים הפרטיים בבית/דירה.חשוב להתייחס לפרופורציות של המבנה, במידה והמבנה מוארך ומלבני יש להשתמש בחתך הזהב כדי להחזיר את ההרמוניה למבנה.

חלוקה נכונה יותר של חללים שמתייחסת גם לעקרונות ה- LIU FA, מיקום החלונות והדלתות מתוכנן בדיוק!!!
במידה והחללים גבוהים ויוצרים תחושה לא נעימה ניתן לתקן זאת עם תאורה והצללות נכונות של צבע.

חלוקה נכונה יותר של חללים בקומפלקס דירות בהונג קונג
יש לדלל את איזור הגדוש והעמוס, להגביר תאורה,להוסיף מראות( לא בחדרים,אלא בפרוזדור המוביל לחדרים העמוסים, או במבואה). להשתמש בצבעים רכים ובהירים שלא מעייפים את העיניים,צבעים שנחשבים כניטראליים ומאפשרים אבזור וטקסטיל מתאים ואלה הם עקרונות שלומדים גם בכל בית ספר לעיצוב ואדריכלות.הכלל "מעט זה יותר" נכון גם כאן בעיקר לאלה שיכולים לאפשר זאת לעצמם!זה המקום גם להתייחס לכל הבניה חסרת הסימטריה של עידן 7 ( 1984-2004) שיצרה הרבה הפרעות ובעיות בזרימת ה- QI עם כל ההשלכות הקשורות בכך.האי סימטריה הזאת דורשת תיקון שאותו יכולים לעשות גם מעצבי פנים ואדריכלים,אבל יש פן אחד בעייתי בדירות מודרניות רבות,לפעמים נכנסים לחדר שינה של הורים או ילדים וחשים מיד אי נוחות, הצ'י בחדר חסר מנוחה,בדרך כלל הסיבה לכך היא ריבוי פתחים בחדר,לפעמים מוצאים חדרי שינה של ילדים או הורים שיש להם 5 + פתחים בחדר אחד ( 2 חלונות+ פתח לשירותים ואמבטיה + דלת כניסה+ פתח לחדר ארונות) מתכון נפלא לחולי ולאי שקט,יש כמובן לנטרל את העודף באמצעים פשוטים כמו וילונות. במקרים אחרים יש מבואה מרכזית בחלק הפרטי של הדירה/בית שמסביבה יש 5-6 פתחים ( 2-3 חדרי שינה + 2 חדרי אמבטיה ושירותים ) מצב שדורש תיקו מיידי בעזרת שטיחון עגול במרכז המבואה שיערבל את הצ'י בדרך הנכונה והמתאימה.
 
2)    בעידן 8 יש להקפיד כמו בכל עידן על  חוקי ה- LOUAN TOU  האוניברסאליים והלוקאליים, הכלל החשוב של LING SHENG ו- ZHENG SHENG , בעידן 8 ( 2004-2024 ) האנרגיה זורמת מצפון מזרח לדרום מערב וממערב למזרח.בתים מבורכים בעידן 8 הם בתים שיש להם חלונות ופתחים בדרום מערב ומערב ( בתנאי שהדרום מערב נצפה מפתחים אלה).האנרגיה המבורכת של העידן נמצאת בדרום מערב ודורשת הפעלה, זה נעשה בעזרת יצירת פתחים כמו דלתות וחלונות בסקטור ( LOCATION ) ו- בכיוון   ( DIRECTION)של דרום מערב.יש לכך חשיבות עצומה להצלחה בריאות ושפע.גם המזרח נחשב מבורך בעידן 8 הוא נחשב לארמון השפע.רואים זאת בענק בכדור הארץ.התפיסה הסינית המטפיסית גורסת שהצ'י QI  המבורך האמיתי נע בכדור הארץ ומשפיע על אומות וארצות.ה- QI המבורך החל את מסעו בדרום מזרח אסיה והעלה את התרבויות הקדומות בסין והודו כבר לפני 3000 לפני הספירה.במקביל גם התפתחה מצריים העתיקה אבל עובדה שהיא נכחדה ונעלמה והודו סין INDOCHINA נשארו והמשיכו להתפתח. הצ'י המבורך המשיך במסעו והביא להתפתחות האימפריות הגדולות של המזרח התיכון.האימפריה הבבלית עלתה לגדולה במאה ה-17 לפנה"ס והאימפריה הפרסית במאה ה-8 לפנה"ס. לאחר מכן הצ'י המבורך נדד לאגן הים התיכון והביא להתפתחות יוון ורומי.ממלכת ישראל המאוחדת נוסדה במאה ה-11 לפנה"ס.הצ'י המבורך שהה זמן רב באגן הים התיכון ולאחר מכן עבר לתוך אירופה שבה נוסדו ממלכת הפרנקים " צרפת" במאה ה-8 לספירה,לאחר מכן כמה מאות שנים מאוחר יותר במאה ה-16 לספירה הוקמה האימפריה הפרוסית שהיא גרמניה של היום.האימפריה הרוסית החלה לעלות רק במאה ה- 17.ממלכות וקיסרויות אירופאיות החלו לעלות בזו אחר זו,האימפריה הספרדית החלה את מסעות התפשטותה במאה ה-15 ,שכנתה פורטוגל צמחה אף היא למימדי אימפריה במאות ה-15-16 לספירה.צרפת הגיעה לשיאה במאה ה-15 לספירה.הצ'י  המבורך המשיך במסעו לבריטניה שהפכה למעצמת ענק בין המאות 18-20 ובפועל הייתה האימפריה הגדולה ביותר בכל הזמנים( אפריקה,אסיה,אמריקה הצפונית). במאה ה-18 החל הצ'י המבורך לנוע לצפון אמריקה ואז החלה דה יורה להיווצר האימפריה האמריקאית שנכון להיום היא המעצמה הגדולה ביותר( כלכלית ופוליטית) שאי פעם התקיימה בכדור הארץ,אבל לא לעולם חוסן! הצ'י סיים את עבודתו בצפון אמריקה וכעת הוא נסוג למקום בו הוא התחיל. זה מתבטא במשבר הגדול שמתחולל כעת בארה"ב. בפברואר 2008,כשמונה חודשים לפני פרוץ המשבר חזיתי אותו וכתבתי מאמר, בשורה התחתונה כתבתי שאנגליה היא הבאה בתור. הבנתי זו מתנועת הצ'י. כעת הצ'י המבורך חוזר לאט אבל בקצב יותר מהיר מתנועתו מערבה, בחזרה אל המזרח והאימפריות הישנות מתעוררות,רואים זאת בהתעוררות של איראן ששואפת לחדש ימי קדם ולהפוך לשחקן מרכזי בזירה העולמית.ועלייתן הכלכלית המדהימה של סין והודו.הצירוף הזה של מדינות ה- BRIC ( ברזיל,רוסיה,הודו וסין) מראה זאת. ברזיל נמצאת בדרום מערב כדור הארץ ב- LING SHENG לעומת יפן שנמצאת במיקום המאוד לא טוב של ZHENG SHENH.רוסיה נמצאת במזרח אירופה, הודו וסין נמצאות במזרח אסיה.את אותו העיקרון יש להחיל על בחירת חבלי ארץ ואזורי מגורים.העיקרון של מזרח "טוב" לעומת מערב " לא טוב" יש ליישם בבחירת משרדים עסקים וחנויות,רואים זאת ברמת השרון,שרחוב סוקולוב שהיה יוקרתי בעידן 7 ונמצא במערב פינה מקומו בעידן 8 לרחוב אוסישקין במזרח.בתל אביב רואים זאת ברחוב איבן גבירול שנמצא במזרח והוא פעיל,עמוס ומשגשג ביום יום לעומת דיזנגוף ובן יהודה המערביים והמקרטעים.יש לאמץ את עקרונות ה- LING SHENG ו- ZHENG SHENG בכל דירה ובית.



3)    עקרונות הין והיאנג חייבים להישמר בכל דירה/בית לפי הכללים הבאים: חדרי שינה ומנוחה הם  YIN. דלת הכניסה וחדרי האירוח הם יאנג. עקרונות של הין והינאג הם מורכבים הרבה מעבר לנראה לעין והנה הכללים הבסיסיים של YIN ו- YANG
1)    כבד לעומת קל  YOU&WU
2)    קשה לעומת רך   GANG&ROU
3)    עמוק לעומת שטוח   SHEN&QIAN
4)    נייח לעומת נייד DONG&JING
5)    נאסף לעומת נפלט JU&SAN
6)    דומם לעומת חי SHENG&SI
7)    ענף לעומת גזע GEN&JI
8)    נראה ומשפיע לא נראה ומשפיע WEI&ZU
9)    צורה לעומת קונפיגורציה XING&SHI 
עקרונות הין והיאנג בתוך המבנה חשובים ביותר ,אבל בבחירת נכס או במצב של בניית בית על מגרש חובה להשתמש בעיקרון של GOLDEN DRAGON הקובע את ה- POLARITY של המבנה מבחינת ין ויאנג, המבנה צריך לשבת על הר שהוא MOUNTAIN DRAGON והחזית צריכה להיות ב WATER DRAGON.
עקרונות אלה צריכים להיות מיושמים בזהירות ובדרך נכונה כדי למנוע נזקים,המטרה היא לעורר אזורים הדורשים YANG ולדומם אזורים הדורשים YIN,אבל לא רק הפונקציה קובעת אלא מספר גורמים נוספים כמו שושנת הרוח ותנאי השטח החיצוניים ביחס לבית.

 
4)    ה – TAI JI זה אחד  מהסודות הגדולים של ה- XUAN KONG , נחשב להרבה יותר חשוב מ FLYING STARS והרבה יותר יעיל. הוא מיושם בהצלחה בטכניקת ה XUAN KONG LIU FA שנחשבת ובצדק לפנג שואי אמיתי. הטאי צ'י הוא תוצר של ה WU JI הקוסמי, לכל מבנה וכל אדם יש TAI JI. והמיקום של ה- TAI JI הוא ביחס לסקטור והוא משתנה מסקטור לסקטור. בכל סקטור במבנה נוצרת תת חלוקה שמייצרת צ'י מאיכות מסוימת
דוגמא: בחדר מערבי לא נכון להציב שולחן עבודה או מיטה בפינה הצפון מזרחית של החדר הזה אפילו אם הכוכב המעופף בצפון מזרח הוא 8 מים. לעומת זאת בחדר צפון מזרחי הפינה הצפון מזרחית היא חיובית מאוד גם אם הכוכב המעופף שנמצא שם הוא לא במיטבו. השיטה נקראת NA QI FENG SHUI. הטכניקה הזאת עוסקת ביכולת של האדם לקלוט את הצ'י המיטבי בכל חדר בו הוא נמצא.התפיסה הזאת היא תוצר ההבנה שהאדם עצמו הוא TAI JI ובהיותו כזה הוא צריך להיות ממוקם בצורה הנכונה ביותר בכל אחד מהסקטורים.


5)    הכוכבים המעופפים מאסכולת ה- XUAN KONG הפכו לשחקן ראשי בעשר השנים האחרונות, זו טכניקה קלה יחסית, כל אחד יכול ללמוד אותה בפרק זמן של 6 חודשים ואם פרקטיקה של שנתיים/שלוש ניתן לשלוט לא רע בשיטה הזאת,אלא מה?,היא הרבה יותר יעילה וחזקה כאשר היא פועלת ביחד עם טכניקות מרחב אחרות של ה- XUAN KONG היא לא כל כך חשובה בפני עצמה כפי שנוטים לחשוב בעיקר בישראל,זו שיטה שהופכת להיות  משנית במידה והיא מיוחסת לטכניקות חשובות ראשוניות. ערכה הכמותי הוא פחות מ 30% ( שרונה פומס טוענת לערך הרבה יותר נמוך ממה שאני מייחס לטכניקה) אם היא עומדת בפני עצמה. במזרח הרחוק ( סינגפור,הונג קונג , טאיוואן , מאלזיה וקוריאה הדרומית) היא נחשבת למשנית למדי,במערב בעיקר במערב אירופה וצפון אמריקה היא הפכה להיות הטכניקה המובילה. הכוכבים המעופפים הולכים ונחלשים יש לכך הוכחות מדעיות, המגנט של כדור הארץ נחלש מאוד במאות השנים האחרונות,בנוסף לכך הוא שינה ומשנה את מיקומו.עוצמת הכוכבים נחלשת ואיתה גם החשיבות שלהם.המתגוררים בבתים בציר צפון/דרום מרגישים זאת יותר מבעלי בתים בצירים האחרים.נוכחתי כבר בשלושה מקרים של בתים פרטיים במודיעין,גבעתיים ורמת גן שהמדידות של המבנים האלה הראו צפון 1 בחודשי החורף וצפון 2 בחודשי הקיץ והמדידה נעשתה על ידי קבוצה שלמה.הכוכבים המעופפים זה השכבה הכי לא יציבה של ניתוח וייעוץ מבנים מכיוון שהיא יכולה להשתנות בקלות על ידי שינוי החזית או על ידי שינוי העידן.כמורה ויועץ הוותיק בישראל שראה בדק חקר וניתח הכי הרבה בתים מבנים דירות ועסקים בישראל אני מודיעה חד משמעי ובביטחון שאסכולת הכוכבים המעופפים חשובה אי אפשר בלעדיה אבל השימוש בה הוא ביחס ל SAN HE ו- LIU FA ולא כאסכולה עצמאית ,משמעות הדבר שיותר חשוב להבין את מהות הצ'י ותנועת הצ'י במבנים מאשר ליחס מפת כוכבים מעופפים לסקטור כזה או אחר. בנוסף יש לזכור שאין הגדרה לטוב ורע בכוכבים המעופפים, כוכב 2 המוגדר ככוכב החולי ב XUAN KONG FEI XING מוגדר ככוכב השפע בנוסחת ה- SHUI LONG FAN GUA שהיא הבסיס למספר נוסחאות ביניהם נוסחת חמש רוחות נושאות אוצר. כוכב 5 LIAN ZHEN המוגדר ככוכב הצרות והאסונות,מוכר כPEACH BLOSSOM משני.הכוכב LU CUN שמוגדר ככוכב המשפטים והעימותים הוא כוכב המזל והשפע הכוכבים מתנהלים על פי המיקום שלהם בסקטור ביחס ל TAI JI ולאדם עליו הם פועלים. כל כוכב יכול להביא הצלחה ושפע אבל תלוי למי ואיזה מחיר האדם מוכן לשלם.



6)    ZI WEI FENG SHUI –בעיני האסכולה הכי חזקה והכי חשובה בפנג שואי אישי,אסכולה זו גורסת שמערכת היחסים בין אדם למבנה מסוים מתבטאת רק במפה אישית,בניגוד לטכניקות ה- MING GUA הבודקות את הגואה האישית של האדם הנבדק על פי שנת לידתו ביחס לכוכב המעופף הנבדק. ה- ZI WEI FENG SHUI משתמש בתאריך לידה מלא ( שנה חודש יום ושעה) .כך שיתכן ששני אנשים שנולדו באותו היום באותה השנה אבל בשעות שונות יתנהלו ויחושו אחרת באותו המבנה בו הם מתגוררים ופועלים. ה- ZI WEI FENG SHUI מורכב ביותר ומכיל יותר מידע מכל טכניקה אחרת והוא מיושם בהצלחה בעסקים בהונג קונג וטאיוואן.


7)    סימבוליקה ושימושיה המגוונים בפנג שואי הם נושא למחקר גדול ורציני,השפה האוניברסאלית היא שפת סמלים,ישנם צורות בסיסיות שמדענים משערים שתהיינה מוכרות ומקובלות בחלקים שונים של היקום,המוח חושב וחולם בסמלים.החברה הצרכנית המערבית בנויה על סמלים ממותגים.עולם הפרסום ניזון מהשפעת הסימבוליקה על בני האדם,פוליטיקאים ומדינאים משתמשים תדירות בסמלים לצורכי תעמולה.הסינים היו הראשונים שגילו את חשיבות של הסימבוליקה על חיי הפרט.מאחר וחומר ואנרגיה הם מצבי צבירה שונים של אותה מהות,סמלים יכולים לצור מציאות ויש לנו ראיות היסטוריות לכך כמו מסעות הצלב,הנאציזם וכו'.כאשר אדם מקיף עצמו בסמלים מיטיבים,הרמוניים הוא משדר לעולמו הפנימי מסר חיובי,אבל חשוב להבין שעולם הסימבוליקה ( מרביתו ולא החלק המאגי שבו ) פועל על מזל האדם ( התנהלות ) ולא על הגורל, אבל ישנם סמלים כמו הטליסמנים המשפיעים על מזל השמיים ( גורל האדם), ישנם מספר יצורים קוסמיים בעלי השפעה כמעט מאגית על בני אדם,יצורים אלה הנמצאים בין המימדים השונים מקובלים על רבים מהיועצים הבכירים ביותר בדרום מזרח אסיה,יצורים מיתיים אלה נחשבים כבעלי כוח מאגי ומשמשים להגנה ולנטרול SHA QI.

בגואה של ג'וזף יו
8)    מיקום בני הבית בחדרי השינה הוא נושא קרדינאלי חשוב מעין כמוהו,גם בתחום זה הכוכבים המעופפים הם שחקנים משניים למעט מספר צירופים קשים ונוראיים כמו 2,5 או 5,2. בהחלטה לגבי מיקום ילדים ומבוגרים,הרבה הרבה יותר חשוב להתייחס לסקטור על פי הבגואה בו ממוקמים בני המשפחה,כעיקרון סקטור המזרח, דרום מזרח ודרום ולעיתים גם הדרום מערב מתאימים לילדים לפחות עד גיל 14 ! ואילו המערב, צפון מערב  צפון וצפון מזרח מתאימים למבוגרים.זה כלל חשוב שלא רצוי להפר אותו כי יש לו מחיר במידה והוא מופר.הסובלים העיקריים הם הילדים,ההחלטה היכן למקם את בני המשפחה השונים בתוך הבית היא גם חלק מההבנה של הצרכים האישיים של כל אחד.
9)    כיווני שינה וישיבה הם בעלי חשיבות גדולה בעיקר לאנשים צעירים,למרות שאסכולת ה- PA CAHI נחשבת כנומרולוגיה של האי צ'ינג היא מיושמת בהצלחה בפנג שואי,זה עדיין כלי זמין,פשוט ויעיל ובמידה ואפשר ליישם אותו ביחד עם טכניקת הכוכבים המעופפים אז ההצלחה כמעט מובטחת,לשלב בין השניים לא קל ולפעמים יש סתירות ואז צריך להחליט בין השניים,ככלל ה PA CHAI הוא איטי בהשוואה ל   FEI XING. בחדר עבודה רצוי להושיב את האדם בכוכב הר טוב כשפניו מופנים לכוכב מים טוב.כאן נוצר חיבור נכון בין LOCATION ל- DIRECTION . אבל לא לשכוח את כיווני הגואה שלו. 

MING TANG גדול במבנה עסקי בתל אביב
10)                      MING TANG הוא אחד הסודות הגדולים והיותר חשובים של כל מבנה ועסק, MING TANG יכול להיות ברמת חבל ארץ ,ברמה של עיר עד לרמה של יחידה פרטית כמו בית. המינג טנג הוא המקום בו נאסף ונאגר הצ'י החיובי לפני כניסתו לתוך המבנה. בעסקים הוא חשוב לזרימה כלכלית שוטפת ובדרך כלל הוא יתבטא במגרש החניה הפעיל לפני הקניון,זה הרבה יותר חזק חשוב ונחוץ מהכוכבים המעופפים,גם לבית פרטי חשוב שיהיה מינג טנג ברור ומוגדר.כשאין מינג טנג אז האנרגיה בורחת ולא מביאה מטובה לבני הבית או העסק.המינג ו\טנג הוא יכולת ההכלה של כל מבנה קיים. ה- MING TANGI יכול להיות בחזית המבנה וזה המצב הרצוי ,אבל הוא יכול להימצא גם בחלקים אחרים של השטח.גם בתוך המבנה עצמו יש מינג טנג קטן יותר, עד סוף שנות השבעים המינג טנג היה מוכר בארץ כ- הול מהמילה האנגלית HALL ( אולם) בשלושים השנים האחרונות שתפיסת חלוקת החללים במבנים השתנתה, נעלמה המבואה הדירתית ופינתה מקומה לחלל גדול שנפרש מיד עם הכניסה,אבל המבואה של הבניין כולו תפסה מעמד גדול וחשוב,כיום בכל מבני היוקרה בישראל יש מבואה גדולה ומפוארת שמכונה בשם לובי.


MING TANG קלאסי בעיר האסורה בבייג'ין
לייבסיטי - בניית אתרים