הפנג שואי הקלאסי ידע מורדות ועליות בעשוריםהאחרונים. הידע הסיני חדר למערב עקב ביקורו ההיסטורי של ניקסון בסין העממית. מאזשנפתחו שערי סין למערב, החלה זליגה של ידע מיסטי ורפואי מסין ומארצות דרום מזרחאסיה למערב. הטיפטוף הראשון היה של ידע באקופונקטורה, בעקבותיו הידע בתחום הטאי צ'יוצ'י קונג ועוד ועוד.
מהפכתהפנג שואי החלה בשנות השמונים המוקדמות, על ידי פרופסור תומאס לין יון, שיסד אתדוקטרינת המגבעת השחורה, המבוססת על שילוב של בודהיזם טיבטי , פנג שואי סיני והרבהצמא לידע אזוטרי סיני. ההצלחה שלו היתה פנומנלית, בחושים חדים, הבנה עמוקה לנפשהאדם וידע בלתי נידלה בתחומי המיסטיקה הסינית, הצליח הפרופסור להפוך את הפנג שואילנגיש לכל אדם, מעין פופ פנג שואי, התאמת הפנג שואי לצורכי המערב. במשך שנים הואשלט בתחום ללא כל מתחרים. היו בודדים שהוציאו ספרי פנג שואי כמו סטפן סקינר,אך הידעהאמיתי היה חבוי, אי שם ברחבי אסיה. במקומות כמו סינגפור, הונג קונג, מלזיה ודרוםקוריאה המשיך הפנג שואי להיות נחלת בודדים, ככת סגורה וסודית שעבור סודותיה, ישלשלם מחיר רב.
את הפריצה הראשונה עשתה הסופרת ליליאן טו (TOO ) שהחל משנת 1994 פירסמה 43 ספרים והפכה למצליחנית הגדולה ביותר בתחום הפנג שואי הכתוב. ליליאןטו הוסיפה נדבך לתחום כאשר גילתה לעולם קמצוצי ידע בתחום אסכולת המצפן, כוכביםמעופפים,סימבוליקה סינית ועוד. תוך שנים ספורות החלו המורים הגדולים למכור את הידעשלהם דרך קורסים סדנאות וספרים אלקטרוניים. זכור לי שבשנת 1998 רכשתי מג'וזף יו אתשני המודולים הראשונים שלו בסכום של 50$ , כיום עבור אותם מודולים ישלם הצרכן קרובל- 800$. יאפ צ'נג האי מוכר כל מודול בסכום הקרוב ל- 2000 דולר. מכמות של 7 אתריפנג שואי בשנת 1998 ישנם כיום מאות אם לא אלפי אתרים. קיימים גם מאות אתרים בשפותפחות נגישות לדוברי האנגלית, כמו אתרי פנג שואי מצוינים בגרמנית, ספרדיתוצרפתית.
לפני שנתיים כבר החל השיטפון, המאסטרים הסיניים החלו למכור אתסודותיהם למרבה במחיר, התחרות החלה בינם לבין עצמם. אסכולת השואן קונג שהייתה סגורהבפני זרים והדיוטות היא כיום נגישה לכל. נוסחאות דרקון המים נפוצות כמעט בכל ספרשמכבד את עצמו. שתי הטכניקות האסטרולוגיות: ארבעת עמודי הגורל ושנים עשר הארמונות, כבר קיימות כערכות ביתיות וכתוכנות. המערב בלע ובולע בשקיקה כל דבר שיש לו ריח חמוץמתוק.
אך נקודת הרוויה או השבר אט-אט מגיעה, הצרכן המערבי החל לגלות סימניעייפות ואגו. הוא מחפש אחר גירויים חדשים המשלבים ידע קדום עם טכנולוגיה, מתמטיקהעם מיסטיקה. מעבר לכך המערב התעורר ומשיב מלחמה, ורוצה להראות שגם לו יש מה להציעבתחום. הפנג שואי נוטה להיות די פטליסטי במהותו מבלי לתת הרבה קרדיט למודעותו שלהאדם ולרצונותיו. ואת זה המערב אינו מוכן לקבל. הגישה הפטליסטית אל מול הגישההדטרמיניסטית היא זאת שיוצרת את החיבור הנכון בין מזרח למערב. אושו אמר בזמנו , שהמערב משול לנכה עם רגל חומרית מאוד ארוכה ורגל רוחנית קצרה, ואילו המזרח משוללנכה בעל רגל רוחנית ארוכה מאוד ורגל חומרית קצרה, החיבור בין השניים יוליד את האדםהשלם בעל שני רגליים שוות באורכן ובכוחן. ואת המבחן הזה עובר הפנג שואי הסיניהאותנטי. הוא חייב לעבור אדפטציה מושלמת כדי להפוך מטרנד חברתי למהות בר קיימא. שזהאומר שאנו בני המערב חייבים לשלב את הידע וההבנות שלנו עם הידע הסיני הקדום הזהולהביאו אל פתחי העידן החדש שמתחיל ב- 2004.
ניצנים לכך נראים כעת בארצותהברית. יועצי פנג שואי מוסמכים ובכירים משלבים שמאניזם דרום אמריקאי ואינדיאני ופנגשואי, אחרים מייעצים בהצלחה רבה שימוש נכון בשמניים ארומטיים לצורכי טיהור ושינוייםאנרגטיים במרחב, אחרים משלבים תמציות אנרגטיות של באך , קליפורניה , בוש ( אוסטרליה ) ואחרים לניטרול כוכבים שליליים, ולחיזוק אחרים.
תחום הסטרס הגיאופטי שעוסקבשינויים מגנטיים בקרום כדור הארץ והשפעתם על חיי האדם, תסמונת הבניין החולה, וקווים אנרגטיים ואקופונקטורה של האדמה הם כיום בגדר חובה של כל יועץ רציני שמחשיבאת עצמו.
כל אלה שמציעים פתרונות כמו תליית מראה , פעמוני רוח, זוג נרותאדומים וחלוקה לפי 8 תחומי החיים יעלמו תוך זמן קצר, וכבר רואים זאת בארץ. הדרישותלמצוינות הולכות וגוברות, כיום כל יועץ מוסמך בפנג שואי חייב להבין ולדעת לנתחמבנים לפי שלוש האסכולות: אסכולת הצורה, אסכולת המצפן וכוכבים מעופפים. עליו לשלוטבטכניקת ארבעת עמודי הגורל ובאי צ'ינג. מלבד זאת עליו גם לדעת לאבחן סטרס גיאופטיולהיות בעל חישה חדה לאיבחון אנרגיות ומצבים מיוחדים שאינם מאובחנים על פי הכלליםהרגילים.
כאן אנו מגיעים לנתיב החדש של הפנג שואי: חישה ועבודה עם אנרגיות. זה תחום שמקובל אצל סינים וכן בתרבויות שונות. על פי הגישה הזאת, שעומדת להיות זרםמרכזי בפנג שואי תוך מספר שנים, על כל יועץ להיות מאומן ומיומן בחישה אנרגטית, תכונה מולדת או שניתנת לפיתוח בעזרת תירגולים שונים. כמו שאדם חד עין מבחיןבשינויים אצל הסובבים אותו על פי מבט בעיניים, שפת גוף ותחושה לא מוסברת, כך גם עלהיועץ לחוש את הבית או המבנה שהוא חוקר. החישה יכולה להיעשות בעזרת כפות ידיים, מטוטלת, דאוסינג או עין שלישית.
מגמה זאת מתפתחת בעיקר בארצות הברית, ועוסקים בה בעיקר נשים הקשורות לפולחני הוויקה. מכשפות האדמה, הנשים היודעות אתחוקי הטבע ומנהלות דו שיח עם האלמנטים והדוות של הטבע. על ידי מניפולציות שונות ( שימוש בטקסים, מילים, נרות, שמנים, צמחי מרפא, קריסטלים וסימבולים ) הן מסוגלותלהביא לשינויים אנרגטיים דרמטיים לטוב ולרע בתוך כל בית, דירה או עסק. כיום ניתןלקרוא בית בשיטות שונות. היחוד של הפנג שואי שהוא מאפשר קריאה ברמה מדעית אמפיריתשתמיד תהיה זהה לכל כיוון ולכל מעלה, תמיד ניתן לחזור ולשחזר אתהמימצאים.
המידע הוא ברור וחד משמעי, אך לא תמיד ברור מה עושים איתו. לאלכולם מתאים להניח צפרדע בעלת שלוש רגליים כדי להביא שפע, או מטבעות מזל סיניות, אודרקון להגנה. כולם רוצים בריאות ,גוף ונפש, כולם רוצים שפע שיגשוג ואהבה. הפנג שואייודע לאמר לנו במדויק היכן יש פוטנציאל חיובי להצלחה ושפע והיכן יש פוטנציאל שלילישל מחלות וסיכונים. אך הוא נשאר סטטי, ואינו לוקח בחשבון את רמת המודעות של הלקוח, הצרכן או המטופל לצורך העניין. המערב מכיר ביכולת האישית לבצע שינויים דרמטייםבעזרת כוח הרצון,תפילות, התכוונות, מודעות ,ושימוש ביצירות הטבע לצורך העניין. שילוב של השניים הוא התשובה והפיתרון למשבר המתהווה.