הבית הסיני האידיאלי - BUILDING FOR GOOD LUCK - קונפוציוס- ועוד כמה דברים.
עד לתקופה בה הומצאה טכניקת הכוכבים המעופפים במהלך שושלת JIN במאה השלישית לספירה בזמן שושלת TANG במאות השביעית עד התשיעית לספירה. , השתמשו במכנה המשותף הרחב ביותר לבניית מבנים, על פי הבגואה ו-8 הטריאגרמות המרכיבות אותה. זה מודל משותף לכל אצולת הממון והמנהל הציבורי בסין , הטכניקה המקובלת הייתה ה- BA ZHI .
המודל הסיני של ימי עבר היה מבנה מרובע או מלבני מוקף חומות מכל עבר , שבמרכזו מרחב פתוח ששימש כ- MING TANG פנימי , חזיתו הייתה כפולה , חזית חיצונית בדרום מזרח שאפשרה כניסה למתחם , הבחירה ה בדרום מזרח הייתה בגלל שזה מיקומו של הדרקון השמימי בזודיאק הסיני .אבל יתכן שגם היו גורמים אחרים, הטריאגרמה XUN מיוחסת לשפע וצמיחה. דלת הכניסה במיקום זה הייתה עשויה מתכת וניתן היה לסגור אותה במהירות בשעת צורך, כשהיו נכנסים בדלת הדרום מזרחית הזאת לתוך המתחם , היו נתקלים בקיר גדול שחסם את תנועת הצ'י , אז עוד האמינו שהצ'י שמגיע מהרחוב עלול להכיל אנרגיות שליליות ( רוחות , עין הרע וכו' ) ובלימתו על ידי קיר עצרה את האנרגיה מלחדור אל המתחם ואל תוך המבנה.
מהכניסה הראשית בדרום מזרח , היו נכנסים למתחם סגור , מתחם זה הכיל כניסה ראשית אחת שכונתה בשם HANGING FLOWER GATE שהייתה ממוקמת בצד דרום בסקטור הדרומי , כלומר גם כיוון וגם מיקום המשתייכים לדרום. דרכה נכנסו אך ורק בני הבית , אורחים שבעל הבית חפץ ביוקרם וכמובן כל אנשי השירות למיניהם החל בטבחים וכלה במורים. אבל מרבית החיים התנהלו בתוך המתחם שיצר חיץ בין העולם החיצון לבין תוך הבית.
בתוך המתחם הזה היו נפגשים אנשים רבים, ראשית הסוחרים היו מגיעים למקום ופורקים סחורה המיועדת לבני הבית. בצד הדרום מזרחי היו ממוקמים המטבחים הגדולים של הקומפלקס כולו, כך שדם , חלקי חיות ושאריות מהחי לא חדרו לתוך המתחם כולו, במתחם הזה שגם שימש כ- MING TANG לדלת הכניסה הפנימית הממוקמת בדרום.נערכו כל המשאים והמתנים עם החוץ. מערכת היחסים היומיומית של בני הבית נוהלה בתוך המתחם על ידי משרתים גברים בלבד, משרתים נשים היו בתוך החלק הפנימי של המבנה.
תוך המבנה עצמו השרה אווירה של שקט שלווה ונוחות, משלושה צדדים היו אכסדרות מרווחות ומקורות שאפשרו מעבר מחדר לחדר מבלי להירטב בחורף והגנה מהשמש היוקדת בקיץ.
כשמביטים באיור רואים בבירור את שלושת האגפים , הצפוני שנמצא אל מול הכניסה,
המערבי והמזרחי.
החלק הצפוני הכיל את חדרי האירוח למכובדים בלבד, ושימש גם לטקסים דתיים ורוחניים כמו חגים, נישואין , אבלות . בנוסף האגף הזה שימש גם ללימודים של בני הבית.
במבנה עצמו היה מטבח גדול פנימי אחד ששימש להגשה בלבד, מכיוון שכל ההכנה והבישול נעשו במטבח החיצוני שקרוב לכניסה למתחם כולו .
האגפים שנמצאים בצד מזרח ומערב שימשו כאגפי שינה לכל בני הבית והפמליה שלהם, בהתחשב בעובדה שביתה של משפחה סינית אמידה מימי קדם שימש לחמשת הדורות שגרו בכפיפה , מדובר במתחם גדול שהכיל עשרות חדרים.
במתחם הזה לא היו שירותים ולא היו בתי שימוש , מים הובאו בדליים , חוממו לטמפרטורה רצויה ומילאו אמבטיות , צרכים נעשו בתוך כלים מיוחדים ולמחרת היום נאספו כדי להשתמש בהם לצורכי דישון של אדמה . מיחזור קלאסי ואידיאלי. האם זה אכן הבית האידיאלי , האם הוא כפוף לחוקים הקוסמיים או לחוקים האתנו תרבותיים של סין באלף הראשון.
במהלך השנים נוצרו הרבה בלבולים , פנטזיות, מסורות ,שימוש בסימבוליקה וכיוצא באלה שאינן קשורות ישירות לפנג שואי , הסיבה לכך היא הקונפוציוניזם .
בעוד שהפנג שואי הוא הגיאומנסיה במיטבה , הקונפציוניזם שהיא תורת המוסר האזרחית מיסודו של קונפוציוס חדרה לתוך עולם הפנג שואי ובאופן לא מודע השפיע לרעה על הפנג שואי,
הפנג שואי הוא מדע כדור הארץ שמבוסס על מודלים שהם אמפירים במהותן , ניסיון של מאות שנים עם סטטיסטיקה ויכולת אובזרבציה שהיא ייחודית לסינים יצרו את הפלא הזה שמכונה פנג שואי, אבל הקונפציוניזם הכניס אלמנטים רבים שאין להם כל קשר לפנג שואי , חלוקת המבנה לפי בני המשפחה ( גברים , נשים וילדים לחוד) ההיררכיה החברתית, מערכות היחסים בין בני המשפחה ובין בני המשפחה לעולם שמחוץ לבית אין להם כל קשר לפנג שואי למרות השימוש הרב שנעשה בהם.
לדוגמא : בטכניקת ארבעת עמודי הגורל פרמטר השפע מייצג את דמות האב, העצמי ( גזע היום ) אמור לשלוט בפרמטר השפע , הרציונל הקונפוציוני מאחורי זה הוא שבערוב ימיו האב נתון לחסדי הבנים לקיומו ולכן הוא נשלט על ידי בניו אבל הרציונל האמיתי הוא שהאב ( שפע ) אמור לשלוט במשאבים ( אמא ) לכן הוא נקרא בעלה, דוגמא נוספת : הבנות במשפחה הסינית נחשבות תמיד כאורחות במשפחה, מכיוון שבבוא יומן הן תינשאנה לגבר זר שייקח אותם לביתו וינתק אותם ממשפחתם. וכמובן שלא רצוי מצב שבת תיפול על כתפי הוריה , שבערוב ימיהם לא יוכלו לתמוך בעצמם וגם בה וזה כמובן רציונל קונפוציוני שחדר למטפיסיקה הסינית.
בטכניקת הכוכבים המעופפים כל הכוכבים המייצגים אנרגיה גברית YANG ( כוכבים 1 , 6 , 8 ו- 3 ) נחשבו לחיוביים ביותר ואילו כל הכוכבים המייצגים אנרגיה נשית YIN ( כוכבים 2 , 4 , 7 ו- 9 ) נחשבו לשליליים . במקור הגיאומנסי זה נבע מכך שאנרגיית יאנג תמיד ברוכה ואנרגית ין אינה ברוכה בתוך מבנה להבדיל מגוף האדם . בפועל המצב שונה כוכב 3 הוא שלילי וכוכב 9 הוא כוכב חיובי. אין לזה כל קשר לחלוקה בין גברים ונשים. אלא להבנה עמוקה של מהות האנרגיות האלה.
ישנן עשרות דוגמאות לשימוש בעייתי עד קלוקל באותם חלקים של הפנג שואי שנשענים על מסורת ותרבות ולא על חוקים אוניברסאליים.
האיור של הבית המוכר בשם HOUSE COURTYARD מורכב מפנג שואי וממסורת ותרבות סינית שאין לה קשר לפנג שואי , חלקים שלמים מהמבנה מקורן ברעיונות תרבותיים שלגברים במשפחה יש הרבה יותר חשיבות מאשר לנשים , זוהי תפיסה שגם קיים רווחת בעולם , כולל ישראל שמתבטאת בכך שנשים מקבלות שכר פחות מגבר עם ניסיון , ידע והשכלה זהה לשלהן.
חלוקת המבנה הפנימי היא תמיד על פי המודל הסיני שאינו אוניברסאלי,
גם הרעיון שצד העורף של המבנה דורש הר הוא לא בדיוק נכון , אם בפועל הצפון מייצג את העורף והדרום את החזית , הרי שמקבלים מצב שבצפון נמצאים מים כהגנה ולא הר , מכיוון שאלמנט המים מיוחס לצפון, בזמנו הועלתה גם סברה שהמונח " צב " כאחד ממודל ארבעת החיות ( פניקס, צב , טיגריס ודרקון ) מיוחס ללוחמים נוסח צבי הנינג'ה שהגנו על הארמון מאחור ועטו על עצמם שריון של צבה. במודלים רבים של פני שטח שמופיעים בטקסטים שונים החל מהמאה ה- 14 , רואים בבירור מודלים של פנג שואי מצוין שהבית מוקף מאחור בנהר שמחבק אותו במה שמכונה ARMCHAIR MODEL . מודל שמועתק כיום לתוך ערים .
הפנג שואי פרץ בגדול לעולם בשנים של אש ( נחש סוס וכבשה 2001 , 2002 , 2003 ) ,אש מייצגת בין השאר אשליה , קסם , זה היסוד שהכי קל להתחבר אליו , ואכן מרבית העוסקים בתחום בשנים אלה היו מעצבי פנים , אדריכלים וטרמפיסטים שונים שחשבו שסימבוליקה ועיצוב פנים זה חזות הכול, כעת שאנחנו כבר אחרי שלוש שנים של מתכת ( קוף, תרנגול וכלב , 2004 , 2005 , 2006 ) ונכנסים לשלוש שנים של מים ( חזיר, חולדה ושור , 2007 , 2008 , 2009 ) הפנג שואי האותנטי והאוניברסלי נפרד מהרדידות שאפיינה אותו בשנות האש ועובר להיות תחום עמוק, רציני ויסודי שמתאים לכאלה שמחפשים אחר האמת.